julen är över..

Ganska skönt, men ändå trist! Jag verkligen älskar julen! ;p
Vi var hos mattis bror på jul, jättemysigt!
Sen har jag ju jobbat julafton och juldagen, gick bra!

Ledig lördag och sön och på lörd var mattis släktingar söderifrån här och fikade och kollade in huset!
Dom tyckte de var så fint.
Sen på kvällen åkte vi upp till mattis bror med familj och käkade julmat igen ;p
Mkt gott!
Jag myste med harry hela kvällen..åh han är såå fin!!

Söndag skulle söderlänningarna prova köra skoter..
Mattis kusiner som var här är 19 och 14.
Dom var och körde på ängen där..och tror ni inte den äldre störtade med skotern!!!
Gudars..hon såg inte en kulle, snöblind, och flög riktigt långt.
Bröt höger armled och vänster fot!
Stackars henne..guud! vad typiskt!!
Tur iaf att hon inte slog huvet, eller blev förlamad eller så.
Om man nu ska se det liiiite positivt!

Jobbar väldigt mkt nu..
Kväll idag 12-20
Resten av veckan 7-16.
Ledig lör och söndag
Jobb övriga dar veckan efter det utom on och tors!
Men jag är glad att jag får jobba, blir bra med pengar!! :)

Slutade ikväll 20 som sagt och har suttit här en timme snart.
Innan det så han jag diska undan i köket, starta en diskmaskin.
Starta en tvättmaskin, vika in tvätt, skura ut kylen.
Vattna blommor.

Nu blir det en varm dusch och sen soffan :)
Kanske poppar lite popcorn ikväll..får se :)

Hejs så länge!



Sa jag att jag har pimpat granen! Tyckte den såg så naken ut här på bilden, så jag köpte istappar ca 12cm stora som är jättefina! i glas och så köpte jag vita pärlor, ser ut som halsband, men blev så fint!
Ska visa er nån dag! :)

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej. Ja visst är julen helt underbar :) Chokladformas gör man i typ creme bruleformar, den storleken iaf. Har inte receptet här och nu. Men det är ägg, smör socker, mjöl och blockchoklad tror jag. blir typ som små kladdkakor fast godare också äter man dom varma med glass och hallon till. Supergott :)

2009-12-28 @ 21:53:55
URL: http://novasmatte.blogg.se/
Postat av: Ida Markström

Ja men Hej! Och god fortsättning till er! :-) ja, det är länge sen vi sågs.. har sagt till Robert typ varje gång vi varit i boden att "vi måste ju åka och hälsa på Frida nån gång!" Och han håller med, men av nån anledning så blir det aldrig av! Ne men jag tycker att både Moa och vi kan komma samtidigt.. :-) så blir det ju trevligare! Hör av er om Moa & co kommer så får vi också komma förbi! :-) barnen växer så klart! Är i stugan nu och myser! Kallt som attan dock.. :-(

2009-12-29 @ 08:21:26
URL: http://idamarx.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0