mera bak :)

Idag blev de en liten sovmorgon igen..men så mysigt att snosa brevid hjärtat! :)
Klav upp, duschade, åt frukost och började städa! Gud vad jag har längtat efter att ta tag i det..så det blir skinande rent och frächt :)
Låter konstigt, men jag gillar ju att städa! ;p

Ut med mattorna, dammtorka, skura toan, sätta på en maskin, hänga, vika, dammsuga, skura.
Samma på övervåningen..gud vad gott det luktar nu :)
Kvar att göra ikväll är att hänga en maskin med handdukar.

Känns toppen!! ;p

Ikväll har jag gjort degen till Leila´s choklad kakor, crackels nånting heter dom.
Blir en lös deg, som gärna står till sig över natten i kylen.

Gjorde biskvier igår..blev mkt goda! ;p
Hade inget florsocker hemma till krämen, men fick inprovicera och göra en marängsmörkräm istället.
Blev faktiskt jättegott.

   

Nu väntar jag på att smörkolan ska bli färdig.
Tycker alltid det tar mkt längre tid att koka knäck eller kola än vad som sägs..tror jag har för slöa kastruller ;p

Bubblar för fullt..

 

Återkommer imorgon med resultatet på kolan ;p
Leilas recept det med, verkligen gott!!

100g smör
2 dl grädde
3 dl socker
1 tsk vaniljsocker
2 dl sirap

Koka tills du kan göra ett kulprov!!

hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0