Arraksbollar

100 g mjukt smör/margarin
1 dl ljust muskavadosocker (går bra med vanligt strösocker om man vill)
1 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
3 dl sockerkakssmulor
Arraksessens (ca 20 droppar beroende på hur starkt, smaka dig fram)


Vispa smör, socker och vaniljsocker vitt och luftigt.
Blanda i kakao och essensen och rör om.
Vänd i smulorna och rulla sen till bollar.
Rulla i chokladströssel. Lägg bollarna i småkaksformar.

Förvara svalt eller i frysen beroende på hur fort dom tar slut!

Superenkelt.

Däremot så hade jag i även ca 1 dl havregryn i smeten, så man får lite "crunch" och inte så "smörigt" om ni förstår hur jag menar :)

           




Färdigt resultat.. 


Kommentarer
Postat av: Linda

Vad duktig du är som bakar och står i:)

jo mitt i stan håller vi till.

Vi är én ganska stor grupp på 20 pers.



Joo jag håller med om det där med golv,jag blev rejält besviken när jag insåg faktum.

Min stora tröst är att vi kör på vit tema i sovrummet så där SKA det vara in ett mörkt skeppsgolv så småningom:)

Jag ska sätta ut mer bilder på huset så småningom i bloggen, jag ska bara finna tid:)



Jasså, lägenheten är kvar?!

Då är det nog säkrast att spela på dom säkra kortet som ni gör.

Tyvärr vet man ju aldrig hur ekonomin kan svänga:)

2009-02-05 @ 08:39:47
URL: http://desperathusfru.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag stormtrivs:)



ÅÅ 4 år:) Grattis!

Jag och sambon min firar 5 år till hösten.

Oj så fort det går alltså:)

2009-02-05 @ 14:53:22
URL: http://desperathusfru.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det är jättesvårt det här med att "välja" utbildning - jag är liiite inne på att prova på nån juridik kurs (?) Men osäker på om jag tycker det är intressant, så möjligtvis att jag testar på nån kurs inom det området. Vad gott bakverket såg ut ;) Blir ju lika sugen som vanligt av att läsa din blogg!! Hihi...



Nej jag har aldrig varit på Svedjebacka och jobbat, däremot på bergbacka boendet ovanför, men det var hundra år sen. Jobbar du nått nu? Och vart är du nånstans. Kramis.

2009-02-06 @ 02:47:04
URL: http://sandraolsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0