fisksoppa

Igår åt vi som sagt roulader med vitlöksfärskost i gräddsås och hackelbackspotatis ;P
Väldigt gott, lite starkt, men inte för starkt. Hade sallad, vitlöksbröd och en kall vitlökssås till.
Vi ringde hit Mattis mamma, hon var själv hemma för att svärfar är och fiskar och jagar uppe i fjälls.
Så då kom hon hit och åt och såg på så ska det låta med oss :)

Idag har vi inte gjort allt för mkt, jag har plockat undan lite och Mattis har tagit hand om disken som blev lämnad igår.
Hon tvekade lite igår svärmor för att hon hade gjort fisksoppa som hon hade tänkt äta..
Men då ringde hon idag och frågade om vi ville komma och äta fiskspoppa :)
Jaa det vill vi (läs jag). I fisksoppan så är det räkor..och det är big NO NO för mattis..
Så han ska köpa med sig en pizza..:) haha
Hon ville börja ställa sig och göra någon annan mat till mattis..aldrig i livet sa jag!! ;p
Hon jobbar ju till typ fyra..så ska hon ställa sig och laga en till rätt bara för att det inte passar för herr kräsen..näää skulle inte tro det va :) hahaha
Hon skrattade bara när jag sa att han är snart 30 år nu får set vara nog med bortskämmandet ;P

Så kvällen ser jag fram emot ;p
Fisksoppa och spel och melodifestival hos svärisarna :)
Är alltid så mysigt och trevligt att åka dit!

Vi hörs hörni!
Hoppas ni får en trevlig kväll!
Hejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0