helvetes färden nr ett ;p

Ja precis så kändes det igår när vi var ute och körde skoter hela dagen! :/
Helt hopplöst..
Isarna var inte roliga alltså..det har varit plusgrader eller väldigt få minusgrader i veckan som var, det tänkte ju inte vi alls på..vilket hade gjort att det var superspårigt, bött på många ställen och massa slask och lössnö.
Jag som är dödsrädd för att köra på isen i vanliga fall, är rädd för att den ska braka och jag ska hamna under och inte hitta ut..jag vet!!! Isarna håller, dom är dundertjocka. Men ändå..jag satt och pratade med mig själv hela tiden.
-Förbannt jag vill inte dööööö, fitta. Jaja dör jag så dör jag..Bara hålla pluggen så får vi väl se..
Heheh så lät det..värre var det när Mattis körde om mig och härjade runt..då var han inte värs mkt ska jag säga ;p

Inte nog med det så körde vi ju fel in i en vik..där var det lössnö på isen och en halv meter vatten under!
Vilket gjorde att vi körde fast! Snacka om att paniken växte, jag hade verkligen en nära döden upplevelse..
Fy fan vad rädd jag var. Skotern bara sög tag och jag fick panik. Heheh låter jätteäfjantigt men har nog aldrig varit så rädd någonsin.
Hade packats så mkt snö framför skotern så man inte ens såg huven..Dessutom så var vi ju 30 meter ifrån varandra.
Kissnödig blev jag dessutom..haha
Vilken syn..
Bara att kliva av skotern och börja skotta lös..
Vilken panik och vilken hemsk känsla att ställa ner fötterna och dom bara sjunker...vatten till knäna..
Gick faktiskt bra när jag väl kände isen under fötterna.
Men där ett tag trodde jag verkligen att nää vi kommer aldrig härifrån!!!

Jag skrek och Mattis blev jätteless..Hehe
Jag tyckte vi skulle ringa till Niklas (syrrans kille) och säga att vi kört fel och sitter fast.
Men Matte tyckte att vad kan dom göra?! hehe
Men vi ringde..
Men innan dom hade hunnit komma dit så hade vi skottat lös min skoter och Matte körde upp från lössnön på ett spår som låg en bit därifrån där jag kunde hoppa på och hålla gasen i botten ut på älven igen.
Där satt jag i min ensamhet eftersom Matte var tvugen gå till den skotern han körde och börja skotta!
Då kom Niklas och syrran dit jag satt och Niklas åkte och hjälpte Matte..

Allting slutade ju jättebra! Men näää..
Tur vi var nära deras hus i Svartlå så vi åkte dit och fick byta strumpor och så.

Sen åkte vi vidare till skoterstugan där alla ungarna väntade och vi grillade för fullt!! Det var så gott, varm choklad, smörgås, grillat fläsk, korv och pinnbröd ;p

Hemresan gick snäppet bättre..men inte bra!
Fy fan, vi tog en mega omväg bara för att jag inte ville köra på älven hela vägen, var så himla rädd!!
Vi tog oss hem iaf helskinnade och snudd på att vi fick soppatorsk, var på håret!! Hade just varit snyggt att bli stående på älven! ;p

Frusna och helt döda tog vi oss i duschen och sen åt vi tacos!! :)
Myste på..sen ska jag säga att vi somnade på varsin soffa kl 21. Heeelt döda!!! :)
Jag hade med mig kameran men den glömdes bort..


den främre är våran som jag körde. den bakom är mattis brors som han körde..


Gissa om jag har nå ont i kroppen..känner mig som en gammal gubbe!! ;p
Man tror inte att det är nått speciellt med att sitta på en skoter, men man får jobba, speciellt i det föret som det var igår..
Nog om detta! :)

Det positiva är ju att behöver jag inte terapi efter den dagen så kommer jag aldrig behöva det, det är då ett som är säkert i alla fall! ;P


Jag har köpt lite nya blommor till köket! :)
Så här såg det ut innan:



Efter:





Blev ju väldigt långt det här..ville bara skriva av mig lite. Den som läser allt gör det bra ;o
Nu har Matte åkt iväg ner till sollefteå..på nått via jobbet.
Blir där till på fredag.
Så då ser jag min chans..att äta bakpotatis ;P
Mumma..

Så vi höres i veckan då kanske.
Kram på er alla! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0