julemys :0)

Ja den här veckan känns verkligen toppen! :)
Ja förutom att jag ska jobba lördag, som jag glömt bort! hahah tänke gud så skönt med ledig helg..men nähäpp!!
hahah men de är bara 8-20 på lördag och det verkar som att jag får jobba med malin, så då är de ju toppen! ;o

Ikväll har jag, svärmor och en kompis till henne varit på julkonsert i kyrkan, Magnus Carlssons julturné!
Åh vad snygg han är! Och vilken röst!
Lite besviken dock på att dom inte hade julpimpat kyrkan just nått, bara en futtig kandelaber..
Snååålt!! :(
Men de var ändå bra!!

Börjar veckan med julemys och den ska forsätta med det med..
Imorgon kväll åker nog julen fram..kan inte hålla mig nått mer.
hahah jag är hopplös!
Men de är såå fint med julstjärnor och stakar ;p

På fredag ska jag julbaka med syrrans kids, blir peppisar och lussebullar!!
Sen på söndag ska vi gå på julskyltningen och efter det ska vi hem och göra julgodis med kidsen!
Marsipan i olika färger, hackade nötter, nougat och smält choklad är vad som behövs ;P
Tjuvstartar lite med dom iaf..

Mitt julbak i år kommer bestå av:
-Saffransbulle i långpanna med fyllning
-Saffrans skorpor
-Jordnötskakor
-Chokladsnitt
-Beskvier
-Mandelmusslor
-Mjuk pepparkaka
-Tryfflar
-Smörkola
-Mjukkaka
-Nougatrutor
-Bountybollar
-Ischoklad
-Kolakakor

Får väl se vad som hinns med och vad de blir.
SKa baka en laddning åt mattis mormor med!! :)

Åh vad jag längtar tills julpysslet drar igång ;P
Lite måste jag ju uppdatera..typ köpa mossa till adventljusstaken, lite ljusslingor vill har ha ute och kanske nån till tomte ;p

Nu ska jag se andra avenyn och surfa runt lite..

Såg ni vad dyrt det blitt med saffran?! 34 spänn för EN påse?!
Hjälp..jag brukar inte tycka saker är dyra, men om man som jag behöver tio påsar, ja då snackar vi dyrt!! ;P
Men det är det värt, bara jul en gång =)

Vad ska ni baka i år??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0