många tårtor.

Jag vet inte om ni som läser är less på alla tårtor som jag visar er här på bloggen?
Jag hoppas inte det iaf ;p

Har haft en lite stressig helg kan man säga ;p
Men på ett bra sätt såklart. Har ju fått göra en massa fina tårtor.
Plus att jag har jobbar helg.
Natten till igår sov jag bara två timmar innan ett 11 timmars jobbpass.
Men det var det värt ;P

Började med två små tårtor till grannens barn.
Två 8 bitars.
Båda är ljusa bottnar med dumle kräm och jordgubbsmosse.


Täckt i sockerpasta. Dekorationerna är gjorda i kristyr och sp.


Täckt i marsipan. Dekorationerna är gjorda i sp.

Sen gjorde jag en doptårta till en kompis kompis. Hennes dotter Alva ska döpas idag.

       

Jättenöjd med denna. Så gullig och flickig :)
Fylld med hallonmosse och mörkchokladkräm.
Täckt med marsipan. Dekorationerna gjorda i sp.

Sist men inte minst gjorde jag doptårtor till min förra granne från Unbyn..hennes dotter Stina ska också döpas idag. Gillade designen så mkt på Alvas tårta..så jag gjorde en liknande.
Men med lite mera grönt inslag.

    

Fylld med blåbärsmosse och vitchokladkräm.
Täckt i sp.

 

Fylld med dumlemosse och jordgubbsmosse.
Täckt i sp.

    

Fylld med dumlemosse och jordgubbsmosse.
Täckt i sp.



Puh vilket långt inlägg.
Fööölåt.
Men ville ju visa er ;p

Nu är jag hemma på timmar..och ska gå och sova nån timme.
Är så trött. Kommer nu..sömnen som saknade natten innan.
Såå nu ska jag sussa en stund..känns trist då solen är framme..men jag måste för att slippa stressa i säng när jag slutar ikväll.

På återseende ;P

Kommentarer
Postat av: Anna

Dina tårtor är så otroligt fina!!!!

2010-05-26 @ 12:56:12
URL: http://iannashus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0