våran bro.

Jag tycker att det är viktigt med en fin och välkomnande bro. Dels så klart för att jag gillar allt som är fint och så, men även för att dom som kommer och hälsar på får ett trevigt välkomnande. Istället för ett lass sopor på bron. Inte kul.

Jag har ju en jättesnäll svärfar som har snickrat två bänkar åt mig..eller oss, att ha på bron.
Sen har jag köpt skumgummi av möbelsnickarn och sytt dynor. Valde att sy i två tyger..så dynorna blir som två i en.
Man kan vända dom om jag blir less. Och risken finns ju :)

Sen har jag ställt ut några ventura krukor och även hängt upp en på väggen.
Jättefint! Har bara vågat plantera ut penser men ska nog börja snart med mina lovely millionbells.

    

Bänkarna ska målas vita!! Högblanka! :) 




Har ju haft svart ventura lådor under fönstrena på framsidan..
Men har ångrat mig. Vill inte ha svarta. Vill ha vita med svarta prickar på. Så i förrgår natt så la jag ut dom fyra jag har på blocket. För 1200kr. Nypris st är 450 cirka. Hade tre missade samtal på mobilen igår morse.
Det roliga är att jag köpt mina på ÖB för 300 kr st. Och då bara tre st eftersom förra husägaren lämnade kvar en.
Så jag gick plus 300kr på affären :)
Idag var jag på rutviks handelsträdgård och köpte vita :)
Snälla Lisa la undan fyra åt mig..:)



Tänk er mkt grön och vita stora millionbells som väller över kanten. Sååå fint!! :)


Imorrn är det fullt upp. Ska köra med trimmern och göra fint runt huset. Klippte gräset igår.
Skulle behöva åka på Nordsjö och höra vad dom tror om våran ute grill plats.

Nu blir det slapp i soffan och biggan. Tidig kväll idag ska det bli. Cissi och Lucaz sover redan.
Söt barnen. Nåja..hejs på er!


Kommentarer
Postat av: Sussi

Åhh du gör så fint kära syster...!! Vill oxå ha ett hus som jag kan pyssla å dona me :/

2010-05-31 @ 21:43:44
Postat av: maria

du borde inspirera våra grannar. utanför dörren brukar det stå med jämna mellan rum soppåsar, minst en dag. luktar så got. not!

2010-05-31 @ 21:46:13
URL: http://memorbyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0