Lördag.

Idag tog vi sovmorgon..så skönt! Vaknade kring elva..
Hjärtat låg kvar länge, tills nyss faktiskt. Men då var han också vaken längre än mig, spelade på datorn.
När blir man för gammal för det?! ;p Hoppas snart! hahah!!

Har hunnit städa kylen, utvändigt och invändigt. Så skönt att ha det gjort. Fy så äckligt det var.
Måste bli bättre på det där. Huvva.
Hunnit röja i köket, diska och fejja. Starta en maskin som strax ska hängas och startat en diskmaskin.
Kvar att göra idag är dammsuga, skura och vika in tvätt!!
Jag hade hoppats få åka till nån avlägsen skog och "låna" lite tallris. Vill göra höst på gården nu ;p

Känner på mig att Mattis kommer dammsuga och skura..jag tar tvätten. Passar mig perfekt.

Jag var på stan igår en snabbis med syrran och Pauline.
Lite pinsamt att komma i gula foppa..men alltså det är dom bästa skorna som finns!
Halleluja för foppa.
Men måste dock köpa nya skor! Får bli en tripp till lule när lönen kommit.

Jag köpte iaf en ny parfym..en liten DKNY. Den ända parfym jag använder. Den är lixom jag! Haha.
Luktar fruktig, äpple. Frächt och inte så tungt.



Så sprang jag in på buketten och köpte lite färska snittblommor.
Älskar att lyxa till helgen med lite blommor. Just snittblommor står sig ju så länge så det är ju perfekt.
Igår köpte jag krysantemum. Vita och lila..jättesöta!





Sen hämtade jag även ut glasskålen till kitchen aid'en. Följde ju med en sådan i köpet, men den hade inte hunnit med att komma när jag fick hämta ut maskinen. Fantastiskt att kunna ha två skålar.
Väldigt praktiskt när du precis gjort något och kunna starta den igen direkt, tex när jag gör tårtbottnar och direkt måste vispa grädde till fyllningarna. Perfekt!



Den är större än metallbunken, men vad gör väl det! ;p



Vilken föredrar ni, metall eller glas?



Då ska jag sätta igång med tvätten..och dra igång en ny maskin.
Senare ikväll är det go middag som väntar, vitlökskroketter (el hasselbackspotatis), roulader med vitlöksfärskost i gräddsås, sallad och vitlöksbröd! :) Mumms!
Vi hörs! Hejs!

Kommentarer
Postat av: Malin

Glasskålen var riktigt fin! :)

2010-09-26 @ 16:58:51
URL: http://malinnordberg.blogg.se/
Postat av: Victoria

men pengarna går ju till något du tycker om. och dina tårtor är verkligen jättefina! skulle också vilja lära mig :). i sommras provade jag göra en tårta med MMF och gick faktiskt riktigt bra. dekorationen fick dock bli 3st stjärnor gjorda med pepparkaksformar, hehe :D.

2010-09-26 @ 19:11:32
URL: http://vigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0