Macarons



Har varit sugen länge på att testa macarons. Dom förekommer lite här och var, men framför allt kring alla mat/bak bloggare. Leila har ju även bakat dom i ett program.
Så idag tänkte jag slå till..huset tomt. Lugn och ro ;p
Jag är verkligen stolt över mig själv ;p Alla skriver att man brukar misslyckas minst en gång iaf för att få till dom.
Men jag lyckades på första försöket.

Det är alltså en fransk mandel kaka..som påminner mkt om maräng. Man spritsar ut dom på plåt och sedan när dom är klar så lägger man ihop dom två och två med en kräm mellan.
Jag färgade mina rosa..:)

Gjorde en tryffel på grädde, mörk choklad, lite honung och mint olja som jag satte mellan kakorna.
Dom är så söta! :)
Och goda!





Dom ska vara så där lite skrovvliga längst ner, det är det som kännetäcknar dom! :)
Små söta mumsbitar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0