Glad midsommar alla :)

Idag har lillsis och mosters lilla gullunge åkt hem. Känns trist. Men samtidigt skönt då jag har fått städa, plocka, tvätta, diska, dammtorka och skura. Riktigt skönt. Bort med all sand som dras in under sommarn.

Ikväll håller jag på att förbereda lite mat tills imorgon. Gjort biffar med fetaost i som imorrn läggs på grillen. Tänker att det är lätt för mig att mosa ihop till lagom mjukt. Ska även göra potatishalvor i ugn med timjan. Så blir de tzatsiki på 3%ig grekisk yougurt. Dom andra äter grillat och annat mumisgt. Jag ska även göra en laxtårta. Den var i buffe tidningen i veckan så jag testar! :)

Imorgon ska vi fira midsommar i bredåker uppe hos svåger m familj. Vi tar med oss micke och anna och staffan. Det blir grill, utemys, knytkalas och förhoppningsvis lite kubb :)

Igår var jag och lillsis på pappas gravplats, ja farmor och farfars också så klart. Vi planterade silverek och gula tegetes. Blev så fint! <3
Undrar just när det ska bli lättare.. Går inte en enda dag utan att jag tänker på pappa, saknar honom så mkt. Går inte att förklara hur mkt. Tiden läker verkligen inte alla sår. Den som kom på det uttrycket har inte förlorat någon så nära :(

Nåja!! Nu till något roligare ;)
Min första annons var med i extra idag. Alltså tårteriets annons! :) känns så kul!!

Nu är de ändå midsommar imorgon. Hoppas på sol :)
Hoppas ni alla får en härlig helg! Kram på er!!

Som vanligt laggar blogg appen så inlägget som skulle postats i torsdags kommer nu :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0