gomiddag

Hejsan svejsan. Längesen jag skrev ;P heheh två dar är väl inte länge..heh. Har faktiskt glömt bort bloggen.
Igår gjorde jag inte så mkt, var på arbetsförmedlingen för att få lite hjälp med att skriva jobbansökningar. Fick massa bra tips och råd :)
Var på en lampaffär och köpte två lampskärmar men dom var ju såklart försmå så det blev inte alls bra, får kika vad dom har på åhlens..
Sen var jag även in på zoo och hund tjänst..?! heter de så..nåja djuraffären här i stan.
Köpte ny kattsand och en ny tovutredare..med långa blad! Lätt att komma åt i långpälsen.
Mino var först ut igårkväll att bli kammad, så fin hon blev.

Sen när jag kom igår gjorde jag korvstroganoff och ris. Himla gott, är nog en av mina favoriträtter..av vanlig husmanskost alltså ;P
Väckte hjärtat som sov på soffan hela dan efter att ha jobbat natt.
Sen var de lite småplock och sånt..

Idag har vi varit på middag till hampis, mattis föräldrar bor där. Svärmor hade gjort kotletter i supergod sås och potatis och broccoli. Så himlans gott. Jättegoda öäpplen till efterrätt.
Urenkelt att göra, man bara skalar och kärnar ur äpplen. Sätter i en ugnssäker form och ringlar på sirap och sen kanel.
Sen bakar man dom i ugnen tills dom är mjuka. Severar med vaniljglass!! :)
Kanongott.
Ett superenkelt tips till nästa familjemiddag.

Nu är det dags för en film och min bästis..
hehe undra vem de kan vara...



Höres imorgon.
Kraam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0