kan man tappa bort en katt?

Igår så var Micke här hos oss, vi spelade spel! ;P Som vanligt kanske man kan säga..
Nåja, vi satt i köket i vanlig orning. Och som alltid så var det så jävla varmt så vi öppnade köksfönstret.
Inget mera med det..skönt och svalt.
Senare på kvällen skulle vi till Tobbe och Lotta och umgås med dom.
När vi senare på natten, kl var kanske halv ett, kom hem så är det iskllt på golvet.
Och så slog det mig..FAAAN!! vi stängde inte fönstret...
Melker var inne, den fegisen. Men två katter saknades.

Fan fan fan..om man nu får säga så.
Sprang ut och hittade Mino ganska så snabbt, hon är gode feg hon med.
Gud så rädd hon var, hoppade nästen upp i famnen. Kom direkt jag ropade..
Men sen har vi busfröet Molger..Tror ni han kom?! Nää inte alls.
Vi gick runt hela byn, ropade kikade..men ingen katt.
Åkte med bilen också..mest för att kolla om han var påkörd nånstans..

Men efter två timmar kom han hem..rädd och blöt och kall.
Han har ju garanterat varit ute sen åtta då vi for. Till två på natten.
Kände mig väldigt lättad..
Allting gott iaf :)

Idag har jag och Cissi och Lukke varit till Vickan, lånat lite bakformar av henne.
Sen åkte vi på storheden, stooorhandlade ;p
Imorgon ska vi dit igen.
Ett jäkla rännande, men sen är vi nog klara!

Köpte ett par jättesöta skor/sandaler åt Cissi, rosa.
Så åt vi på Korvmojjen, Lukas orkade ett skrovmål! 2*45g iof men ändå.
Han är inte stor i maten..hehe
Jag åt en enkel hammis, gott var det! :)

Nu måste jag ut och skura altanen..
Vet inte i hur många dar jag sagt att jag ska slipa färdigt och olja in.
Men det har alltid dykt upp något annat..
Men nu är alla möbler iaf färdig slipade..alltid nått.
Så nu ska jag torka av dom lite lätt och spola av altanen, så allt slipäckel far bort!
Ska lägga på första varvet olja ikväll..

Imorgon är det jobb mellan 7.30 till 12.30
Konstig tid..men jag är glad att jag får jobba! :)

Kram på er.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Nej vad jobbigt att ha dom borta. Shit, spec då dom inte är vana att vara ute då såklart. Min hona hoppa från balkongen innan jag nätade in den, den var nog jobbigt :P

2009-05-19 @ 21:29:31
URL: http://novasmatte.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det är en slags cypress. Man ska inte behöva klippa i det, jag tror då inte de :P Sen ska man kunna spara det till nästa år om det är typ 5-8 grader varmt och man vattnar det liet då & då =)

2009-05-20 @ 22:20:47
URL: http://novasmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0