våra uteplatser..

Igår hade jag en liten fixare dag..
Jag röjde iordning på altanen och lite på framsidan också.
Känns skönt att få det gjort..jag planterade färdigt blommorna också.
Idag har jag röjt inne, diskat och städat köket, toaletterna, dammsugit och skurat både uppe och nere :)


Vi har ju en altan på sidan om huset som inte är så stor, men ganska mysig med sol i stort sett hela dagen.
På framsidan har vi ingen altan eller så men jag har ställt ut ett litet café bord på bron där det är morgonsol.
Tanken är att vi bygga en stor fin altan på baksidan om huset, där är det tomt nu. Vi får väl se när det blir..
Men nu blev de iaf fint altanen som vi har ;p

     
        



Målade om kurukorna där igår, dom var terracotta.
Blev himla fint.
Jag älskar dom där gamla slädorna som hon som bodde här innan lämnade kvar.
Paddar så bra med vitt och murgröna =)
Lite gammaldags känsla..även fast jag är högst modern ;p

         

    

Så där..nu fick ni se vad jag pysslade med igår.
Har ju redan hunnit flytta runt lite krukor och så sedan bilderna sist ;p
Men nu ska det få stå så där :)

Nu ikväll ska vi grilla, fläskfile och pepparstek.
Blir nog bollar till, sallad, vitlöksbröd och hemmagjord tsatziki.
Mumma..
Micke kommer nog hit med..hehe spelar spel och käkar och myser!
Så blir det faktiskt fruktsallad till kvällen..eller efterrätt :)

  

Hej på er! =)





Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej du. Jag hadlade bara nyttigheter på Ikea. Jag kan snart inet fara dit nå mer. Måste ha hus då :P Cervera hade dom ifjol, kanske vväxtriket eller blomsterlandet? Om du ska ha dom svarta med vita ränder så hade dom ifjol på jula. Kram

2009-05-03 @ 16:06:40
URL: http://novasmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0