våran dag.

Vi hade ju som sagt planerat denna dag länge, flera månader.
Ingen visste nå och ingen skulle få veta något heller.
Tråkigt och konstigt tycker nog många..
Men för oss så kändes det bäst så, det var så vi ville ha det.
Jag tycker att ett giftemål är väldigt personligt, inget som jag vill dela med någon annan än mattis.
Och jag är glad att jag känner ännu starkare för det nu efteråt.

Det kunde inte ha blivit på något bättre sätt!
Vi var ju inte förlovade innan, så de gjorde vi på morgonen ;p
Vi gjorde oss fina och klara och åkte hemifrån mot storforsen kring halv ett på onsdagen.
På morgonen var jag in till stan på interflora och köpte blommorna, så fina.
Jag köpte fem st kallor och band själv ihop dom som jag ville ha dom ;p

Vi hade hyrt kapellet kl 14.00 för vigsel :)
Väldigt duktig vigselförättare som hette Gunnel, hon var från älvsby kommun.
Och eftersom att ingen fick veta nått så behövde vi ju två vittnen.
Så de hjälpte hon oss med också!

Vi båda var koolugna ända in i kapellet, dom frågade hur vi kunde vara så lugna, att det var så sällsynt när man ska gifta sig. Heheh allt kändes jättelungt!
Tills hon började prata..Gud så jag lipade. Jag var så lycklig..
Men jag trodde verkligen inte att jag skulle lipa så mkt..hehe men det var ju glädjetårar :)

Efter vigseln tog vi bilder.
Sen gick vi upp på bröllopssviten och där hade hotellet ställt in champagne, frukt och choklad.
Mysigt. Vi blev så glada.
Sen tog vi nått glas campagne och ringde runt till släkten och berättade.
Vilken chock!! :)
Sen tog vi picknick korgen och for upp i forsen och fikade.
Vi var helt själva..solen sken. Blåste lite..men de var så mysigt.

Vi gick tillbaka till sviten och vilade en liten stund..myste.
Gjorde oss fädiga för middagen i restaurangen, där vi hade reserverat bord.
Dom hade dukat och gjort så fint åt oss, en egen liten hörna. Rakt framför forsen.
Riktigt vacker utsikt.
God mat, den bästa jag ätit faktiskt! :) Supergott. Jag åt lax och mattis oxfilé.
Vi åt fryst hjortroncheesecake till efterrätt. Mumma!
Vi drack vin, öl, bayelise, cola light och kaffe, mkt gott allting.

Om ni har vägarna förbi storforsen, så testa deras restaurang! 5/5 möjliga får dom av oss!

Sen gick vi upp på rummet, satte oss ute på inglasade balkongen och drack campagne och tittade på forsen som var rakt framför vårat rum :)
Sen badade vi jacuzzi och bastu som vi hade på rummet, duschade och myste.

För att inte tala om frukosten! Gud så gott!! haha
Dom kilon jag hade gått ner innan gick jag upp med råge under den dagen  ;p
Men det var de värt!

Lite bilder:

     

 



    

 

    

 

       

           


Kommentarer
Postat av: Maria

Grattis! :)

2009-09-13 @ 21:17:19
URL: http://mariaogren.blogg.se/
Postat av: Jennie Lindgren

Änglar sjunger om er lycka

Och vakar över era liv

Äntligen dags, kan man tycka

Att ni tar detta underbara kliv

Framtiden är er mina vänner

Med kärlek och glamour

Och vi gladeligen bekänner

Att vi på er lycka tror



Stort grattis till brudparet.

Från Familjen Lindgren

2009-09-13 @ 21:28:06
Postat av: Lisa

Hej hej. Ja man måste ju försöka ha lite mys stämning så gott det går. Det är en klot thuja som jag har haft först o sommar i en kruka pch nu fick den flytta och bo med ljungen. Så du måste nog köpa en på våren som du kan använda i planteringen på hösten sen :) Ja jag tyckte dom var lite små fina mina naglar... Blev så less på vita tippar :P Hoppas allt är bra med er. Kram

2009-09-18 @ 12:27:41
URL: http://novasmatte.blogg.se/
Postat av: Linnea

Nämen! Åh! Är det sant??! WOW! Heja, grattis, vad säger man? :D Önskar er all lycka, ni är så himla fina, vilka vackra ringar! blommor, sviten, jag säger bara... WOOOW!



Jättekram till er från oss!!

2009-09-19 @ 10:37:41
URL: http://meiam.blogg.se/
Postat av: Lisa

Men gud så skönt att vi är två. Min mamma var också med mig :) Men jag gör dte bättre själv det bara är så. Det blir mer ordentligt och precis som jag vill. Det blir inte det om Mattias gör det tyvärr. Men ändå vill man att dom ska hjälpa till. Hahaha. Dubbelmoral eller???

2009-09-23 @ 22:39:13
URL: http://novasmatte.blogg.se/
Postat av: hellan

SÅ VACKERT!!!! (ska ha mens så jag är smått hormonell) snyft

2009-09-24 @ 14:41:34
URL: http://lifeofhesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0