Skumtomte fudge

Ikväll fick jag för mig att prova ett nytt recept..på en fudge man gör på skumtomtar och vit choklad.
Blev gott, alla tycker om den. Men ingen favvo hos mig alls.
Ska nog ta mer skummisar och mindre vit choklad nästa gång ;p

       

Skumtomte fudge:

50 g smör
2 dl socker
1 dl grädde
12 skumtomtar
150 g vit choklad

Blanda allt utom chokladen och smällt ihop på låg värme.
Låt sen småputtra under omrörning i 10min.
Häll i den hackade vita chokladen och ta av plattan. Rör tills den blir slät.
Häll upp i form ca 15*20 cm. Låt stelna i kylen!



Hade sällskap av en liten donna i köket ;p




Kommentarer
Postat av: Zita

Hej! hade tänkt göra de här fudgen den här veckan! Tycker du man ska ta kanske 100 g vit choklad då och kanske 20 tomtar istället? För att få lite mer skumtomte smak?

2010-12-12 @ 19:25:47
URL: http://forkstwilight.blogg.se/
Postat av: Zita

Hej igen! Bakade fudgen under den här veckan. Men jag tyckte inte heller att de smakade gott alls, luktade smör och smakade starkt av vitchoklad även fast jag tog i 20 skumtomtar. Så det blir nog tyvärr ingen skumtomtejulgodis det här året ^^"

Men tack för hjälpen i alla fall!

2010-12-17 @ 15:57:28
URL: http://forkstwilight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0