Cakepops

Godmorgon :) Hade tänkt vakna tidigt idag och gå ut på en prommis, men somnade om. Hopplöst...varför ska jag vara så dålig?! Så nu ska jag snöra på mig dojorna och gå ut och gå..blir så less på mig själv!

Ska hämta maken i piteå kring ett tiden..♥
Måste kolla frysen så jag kan ta fram nån middag..nån som har nått förslag??

Tänkte tipsa om jättegoda små bollar som heter cakepops. Perfekta till barnkalas ;p
Även andra tillfällen så klart också. När jag bakade cupcakes till syrrans kid nu i veckan så skar jag bort toppen på dom med choklad, för att få en platt yta att spritsa krämen på.
Och istället för att slänga topparna så använde jag dom till dom har "kakorna"
Man tar alltså överbliven sockerkaka, muffins, vad man har hemma och blandar med philladelfia ost tills det blir krämigt. Jag använde ca 100g ost och ett gäng med toppar. Man ska kunna rulla dom till bollar..man får prova sig fram.
Sedan ställer man in dom i kylen en stund och sen doppar man dom i valfri choklad! :)
Garnerar med vad man vill, strössel, kokos, smällt vit choklad etc.
I Usa gör dom ofta dom på pinnar..typ grillpinnar. Perfekt till barnkalaset..lite som en klubba ;p



Jag hoppade över pinnarna då jag ville ha dom lite mer vuxet ;p



Jag googlade på lite bilder! Kolla vad man kan göra:









Går ju att göra hur mkt som helst ;p
Fina va? Jag gillade svamparna mest :)

Nu ska jag göra mig iordning!!
Hej på er!


Kommentarer
Postat av: Zara

Dom var super goda Frida , jag måste testa göra sånna någon dag=)

2010-10-18 @ 19:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0