Blev ju inte riktigt som jag planerat..

Jag hade tänkt ut precis hur dagen skulle bli ;p Jag är ju proffs på det vet ni..
Men som vanligt när man planerar liiite för mkt så går det åt skogen! :/
I måndagskväll var ju Micke här och spelade spel..Mattis nämnde nått om att han tyckte Melker luktade illa.
Han gick in i en kattgömma där han aldrig är annars..Men det var inge mer med det, märkte inget annat.
Men på tisdag morgon upptäckte vi att han hade kissat på sig.
Och ni som följt min blogg ett tag vet ju att vi fått ta bort två katter senaste året/åren, pga kissat inne och framför allt kronisk njursjukdom. Så vi har bara Melker kvar..
Igår badade jag honom och trodde allt var frid och fröjd..

Tills idag när vi skulle iväg på stan..
Joho ja..då går Mattis upp och lägger in tvätt i vårat sovrum, där Melker ligger på sängen.
Han sover..Mattis börjar klappa honom..då vaknar han till och börjar röra på sig. Då upptäcker matte att Melker har kissat i sägen, i sömnen förmodligen.

Vet inte alls..känns så skumt! Finns ju katter som kan kissa inne nån gång så där..spec hankatter som inte är kastrerade, men det är ju han! När hela karusellen har varit igång med dom två andra katterna och det har varit piss inne, han har ALDRIG ens funderat på att gå och skvätta eller så..Så därför känns det så märligt!

Så imorgon blir det veterinären för hela slanten! Tycker så synd om honom. Han skäms såå mkt..
Så nu har jag badat honom och fönat honom igen! Hoppas han inte hinner kissa ner sig innan vi åker in imorgonbitti..han är inte så jäkla rolig att bada faktiskt..

Nog om detta!! Jag hoppas det inte är något allvarligt iaf..
Nu är det snart dax för sängen! Jag ska förutom vet imorgon på ett möte och sen även jobba 12-21 så det är fullt upp imorgon! :)
Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Elina

Då ska jag hålla tummarna för Melker. ;(

2011-01-20 @ 12:59:36
URL: http://volanen.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken otur du har! Jag har hört att det finns kattmat, som är dålig för katternas njurar, men jag är inte insatt alls.



Hoppas att allt löser sig den här gången!



KRAM!

2011-01-20 @ 18:12:13
URL: http://iannashus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0